Pårørendealliansen.no

Pårørendedagen

Vi styrker laget for pårørende!

Tine Dommerud (62) er ansatt som rådgiver i 20 prosent stilling i Pårørendealliansen. Hun har lang erfaring som helsejournalist, og har blant annet vært ansatt i lokalavisen Budstikka og i fagavisen Dagens Medisin. De siste 12 årene har Tine Dommerud vært helsereporter i Aftenposten.

«Jeg har intervjuet pårørende om deres situasjon i 40 år, og jeg har skrevet om hvilket enormt arbeid foreldre, barn, ektefeller og andre slektninger legger ned for sine nærmeste. Oppgaver som er livsviktige og som øker livskvaliteten for mange«, sier Tine Dommerud.

Hun trekker frem at manglende kunnskap om hvor mye tid og krefter pårørende bruker har overrasket henne som reporter.

«Og nå som den ene rapporten etter den andre slår fast at pårørendes innsats blir viktigere i årene som kommer, fordi det blir flere eldre, men færre som tar seg av dem, er det helt avgjørende å dokumentere de pårørendes innsats

Daglig leder Anita Vatland kommenterer ansettelsen :

«Pårørendealliansen er veldig glade for at vi får en av Norges mest erfarne helsejournalister på laget! Med dette styrker vi vår kapasitet til å få kommunisert de utfordringer mange pårørende har, samtidig som vi kan peke på ulike måter å løse dem på. Tines erfaringer over mange år er en stor styrke for å få våre budskap ut i de ulike kanalene vi jobber i «

Tine Dommerud er glad for å jobbe i en paraplyorganisasjon som i tillegg til å innhente kunnskap også har som mål å komme med løsninger:

«Klart det er utfordrende. Men dette lasset må både Pårørendealliansen, politikere, byråkrater, frivillige og pårørende dra sammen» , sier hun.

Nyhetsbrev

Abonner på vårt nyhetsbrev og få de viktigste nyhetene og oppdateringene i din innboks

Følg oss i sosiale medier!